Νέα βρόχινα ελαστικά από την Pirelli, αλλαγές σε πίστες ενόψει 2023 και… τέσσερις ζώνες DRS!


Σε μια σειρά από αλλαγές ενόψει της έναρξης του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος το τριήμερο 3-5 Μαρτίου στο Μπαχρέιν, προχωρά η Formula 1.

  • Του ΓΙΑΝΝΗ-ΜΑΡΙΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ - Φωτό: Αρχείο
  • 21/2/2023

Μετά από επιτυχημένες δοκιμές, και πάντοτε με την υποστήριξη των ομάδων, η Pirelli κατέληξε σε ένα ελαστικό για βρόχινες συνθήκες το οποίο έχει πολύ καλύτερη απόδοση από τις προηγούμενες προδιαγραφές, ενώ δεν απαιτεί τη χρήση κουβέρτας προθέρμανσης ελαστικών. Η συγκεκξριμένη νέα βρόχινη γόμα θα είναι διαθέσιμη από το γκραν πρι της Ίμολα.

Επιπλέον, η FIA ετοιμάζει μια τεχνική οδηγία που θα επιτρέψει στις ομάδες να κάνουν εργασίες εκτός των ορίων του περιορισμού αεροδυναμικών δοκιμών (ATR) και εκτός του ανώτατου ορίου κόστους. Οι δοκιμές στην πίστα θα προγραμματιστούν για το δεύτερο ή τρίτο τρίμηνο του 2023.

Η Επιτροπή της Formula 1 ενέκρινε την πρόταση για τη χαλάρωση του κανονισμού σχετικά με τα μηνύματα μέσω ενδοεπικοινωνίας από και προς τους οδηγούς ανά πάσα στιγμή κατά τη διάρκεια ενός αγώνα.

Στο πλαίσιο της μείωσης του σημερινού υπερβολικού φόρτου εργασίας για το τεχνικό προσωπικό και τους κριτές της FIA κατά τη διάρκεια των αγώνων που περιλαμβάνουν Sprint Race, η Επιτροπή ενέκρινε μια αναθεωρημένη διαδικασία λειτουργίας του Parc Fermé, στην οποία το Parc Fermé του Σαββατοκύριακου με αγώνα Sprint επιτρέπει μεγαλύτερο περιθώριο αλλαγής εξαρτημάτων που είναι επιρρεπή σε ζημιές. Αυτό θα ισχύει για ολόκληρη την περίοδο Parc Fermé από τη στιγμή που το μονοθέσιο φεύγει για τις κατατακτήριες δοκιμές της Παρασκευής έως τη στιγμή που ξεκινά τον αγώνα.

Επίσης έγινε γνωστό ότι σε πέντε από τις 23 πίστες του Πρωταθλήματος γίνονται αλλαγές. Συγκεκριμένα στη Σαουδική Αραβία οι σημαντικές αλλαγές αφορούν τη βελτίωση της ορατότητας κατά την είσοδο στις στροφές, όπου αυτό είναι δυνατόν, στο Αζερμπαϊτζάν και στο Μαϊάμι θα στρωθεί νέος ασφαλτοτάπητας, στην Ολλανδία ο χώρος μεταξύ των θέσεων pit stop έχει αυξηθεί κατά 1,5 μέτρο, ενώ στο Κατάρ θα κατασκευαστεί ένα νέο κτίριο για τα πιτ και υποδομές paddock. 

Η FIA ανέλυσε την αποτελεσματικόπτητα των ζωνών DRS το 2022 και προχώρησε σε κάποιες αλλαγές ενόψει 2023, προκειμένου είτε να διευκολυνθεί το προσπέρασμα και να βελτιωθεί το θέαμα. Οι αλλαγές αυτές θα εφαρμοστούν στο Μπαχρέιν, την Τζέντα, τη Μελβούρνη, το Μπακού και το Μαϊάμι και αφορούν την προσαρμογή των ζωνών ανίχνευσης της διαφοράς ανάμεσα στα μονοθέσια και ενεργοποίησης του DRS, ενώ επιπλέον στη Μελβούρνη θα επανέλθει η 4η ζώνη ενεργοποίησης της κινούμενης πίσω αεροδυναμικής πτέρυγας.

Εγκρίθηκαν ομόφωνα μικρές τροποποιήσεις στον Αθλητικό, Τεχνικό και Οικονομικό Κανονισμό του 2023. Μεταξύ αυτών είναι και η εισαγωγή μιας χειμερινής περιόδου διακοπής λειτουργίας των εργοστασίων. Τέλος, συμφωνήθηκε η αύξηση της προσαρμογής του ανώτατου ορίου κόστους για τους πρόσθετους αγώνες άνω των 21 από 1,2 εκατ. δολάρια σε 1,8 εκατ. δολάρια ανά αγώνα, με βάση το γεγονός ότι η τάση των πρόσθετων αγώνων που προστίθενται στο ημερολόγιο είναι προς τους ιπτάμενους αγώνες, οι οποίοι είναι πιο ακριβοί.